עשית את הצעד הראשון והחלטת לקנות בגדים אונליין. על-מנת שלא תטעו בבחירת המידה רצוי שתמדדו את מידות הגוף שלכם בצורה המדויקת ביותר. באופן זה תדעו גם את המידות הישראליות שלכם וגם תוכליו להמיר אותן לשפת המידות של המזרח, של ארה"ב ושל אירופה, כיוון שיש הבדל ביניהן.

סרט מדידה

הצטיידו בסרט מדידה גמיש שעל צידו האחד מידות בסנטימטרים ועל צידו השני מידות באינצ'ים. אפשרות נוספת, אך פחות מומלצת, להעזר בחוט למדידת אברי הגוף ואחר כך למתוח אותו על סרגל כדי להמיר את אורך החוט לסנטימטרים.

איך מודדים?

חשוב לבצע את המדידות על גוף חשוף וברגליים יחפות.

צוואר (Neck): מדדי את היקף הצוואר באיזור הרחב ביותר (החלק הקרוב ביותר לכתפיים). היקף הצוואר חשוב לשמלות בגזרת גולף המתהדקות באזור הצוואר או לחולצות צווארון לגברים. על מנת להעניק טווח תנועה חופשי, רצוי לשים אצבע בין סרט המדידה לצוואר בעת המדידה.

חזה (Bust): מדדי את היקף החזה בחלק הרחב ביותר (מתחת לבית השחי, לרוב בגובה הפטמות) וסביב הגב. כדאי גם למדוד את ההיקף עם חזייה שאת נוהגת ללבוש.

מותניים (Waist): מדדי את היקף המותניים בחלק הצר ביותר של הגוף (האזור שמעל הטבור עד מתחת לצלעות) וסביב הגב. מומלץ גם לקחת מידה נוספת עם הוספת אצבע מתחת לסרט המדידה לטווח רחב במעט מההיקף הרגיל, בעיקר עבור מכנסיים.

ירכיים (Hips): הצמידי את הירכיים אחת לשנייה ומדדי את היקפן בחלק המלא ביותר שלהן.

רגליים (Leg length): מדדי את הרגל מקו המפשעה ועד כף הרגל לאורך החלק הפנימי של הרגל. עבור ג'ינס צריך למדוד גם את אורך קו המותן (W) וגם את האורך הפנימי של הרגל (L). עבור גזרה נמוכה עדיף להתייחס קודם לאורך המותניים.

שכמות וכתפיים (Shoulder length): מדדי מקצה הכתף (שקע הכתף) לרוחב הגב עד הקצה של הכתף השנייה. רוחב הכתפיים והיקף השכמות חשוב בעיקר לשמלות ולבגדי גברים.

שרוול/אורך יד (Arm length): מדדי מקצה הכתף ועד לנקודת כיפוף מפרק שורש כף היד.

רוכסן (Zip): מדדי מקצה חגורת הבגד ועד המפשעה.

המרת מידות

 

חשוב לבדוק באילו מידות משתמש המוכר/החנות - סנטימטרים, אינצ'ים או רגל.
1 אינץ' = 2.54 ס"מ.
1 רגל = 12 אינצ'ים.
אורך רגל = 30.48 ס"מ.

 

UK-מידות בריטיות

EU-מידות אירופאיות. מידות אירופאיות הן הנהוגות בישראל.

US-מידות אמריקאיות

צוות BuyEasy מאחל לכם קניה פשוטה ומהנה